Holdtræning

Hvorfor holdtræning?

Holdtræning kan anbefales til dig der godt kan lide at træne med andre til god musik. Vi tilbyder forskellige typer hold, så der er noget for alle, uanset personlig smag og behov. Når vi snakker hold, snakker vi de tre S’er - Sved, Sjov og Succesoplevelser som er vigtigt for os alle. Derfor lykkedes vi kun når vores holddeltagere lykkes - uanset hvad dine forudsætninger er – her er plads til alle.

Vi vil løbende tilbyde flere forskellige typer hold, efterhånden som efterspørgslen og mulighederne opstår.


For at deltage på et af vores hold, uanset om det er indoor cycling eller maskin-karrusellen, eller til almindelig individuel fitnesstræning, skal man være aktivt medlem af Foreningsfitness Stubbekøbing. Man er aktivt medlem når man har foretaget en online indmeldelse,  samt gennemført en instruktør-time med en af foreningens instruktører.

HOLD SOM TRÆNER UDENDØRS

"OUTDOOR" HOLDTRÆNING

For at udnytte alle muligheder og for at tilbyde mest muligt til foreningens medlemmer, har vi stablet nogen forskellige "Outdoor" hold på benene. 

Såfremt et eller flere hold bliver "populære" nok, så vil vi naturligvis overveje om de skal være en fast del af vores holdtilbud i de årstider hvor det giver mening at lave udendørs træning.

Se alle vores aktuelle holdtilbud på medlemsportalen

Hold som træner i fitnesscenteret

HOLDTRÆNING I CENTERET

Måske har du hørt om LOOP? Hos os kalder vi det “Maskin-karrusellen”, hvor alle kan være med UANSET NIVEAU !!

Måske husker du endda vores Maskin-karrusel fra før Corona?
Vi har nu i en periode kørt i forskellige corona-modeller og med de nyeste retningslinjer ser modellen således ud:

I stedet for at skifte hvert minut til en ny maskine - så vil man nu træne færdigt i én station bestående af to maskiner - hvorefter man afspritter, inden man skifter til ny station. Efter en lang periode med kun 5 deltagere, så kan der nu være op til 8 deltager pr. gang.

Selve runden i karrusellen vil tage 40 min. og forløbe således:
  • Intro (vi forklarer konceptet)
  • Opvarmning 5 min.
  • Karrusellen kører 40 min.
  • Udstræk 5 min.

På gensyn i “Maskin-karrusellen” - husk vandflasken og godt humør.

OBS! Vær opmærksom på, at der kan være begrænset adgang for almindelig træning i dette tidsrum, men er der plads på holdet er man altid velkommen til at hoppe med på karrusellen.

Har du prøvet at træne med kettlebells? En jernkugle med et håndtag - dét er en kettlebell!

Ved at træne med kettlebells, træner du styrke, udholdenhed og kondition - men også koordination og balance. Her arbejder vi ikke isoleret, men med mange muskler i hver øvelse. Når øvelserne kører i ét flow - er træningen også effektiv for fedtforbrænding.

Vi har kettlebells til rådighed i centeret, men du er også velkommen til at medbringe dine egne - gerne 2 stk. med forskellig vægt.

Hvis du overvejer at købe dine egne kettlebells, så anbefales det at købe 2 stk. med forskellig vægt.

Anbefaling til kvinder:

Nybegynder/utrænet   :  1 stk. 6 kg    evt. + 1 stk. 10 kg

Let øver/let trænet       :     -      8 kg       -            -     12 kg

Anbefaling til mænd:

Nybegynder/utrænet   :  1 stk. 10 kg   evt. + 1 stk. 14 kg

Let øvet/let trænet       :      -      12 kg       -         -      16 kg

Kettlebell træningen foregår normalt udendørs i de varmere måneder og indendørs om vinteren.

Indoor Cycling, er ikke kun effektiv konditionstræning, men også et fremragende redskab til at brænde rigtig mange kalorier af.

ALLE kan gå til Indoor Cycling som er en sjov, effektiv og sikker træning med et højt forbrug af energi og god mulighed for at forbedre konditionen.

Vi har i øjeblikket 7 cykler til rådighed i centeret (inkl. instruktør).

HOLD SOM TRÆNER I GYMNASTIKSALEN PÅ STUBBEKØBING SKOLE

HOLDTRÆNING PÅ SKOLEN

Cirkeltræning er en effektiv form for træning, som opbygges af øvelser, der oftest tager udgangspunkt i styrketræning. Det hedder cirkeltræning, fordi du cirkulerer mellem de forskellige øvelser efter en fast plan.

Cirkeltræning vs. klassisk styrketræning
I klassisk styrketræning laver du fx 8-10 gentagelser af én øvelse, holder så en pause og laver igen 8-10 gentagelser. Først efter 3-4 sæt går du videre til næste øvelse.

Under cirkeltræning skifter du derimod hele tiden øvelse og holder først pause, når du har været alle øvelser igennem én gang

Din core er dit ”korset”, dvs. alle muskler omkring mave og ryg.

En stærk core er effektiv i forhold til anden styrketræning - og den allerbedste forebyggelse af ryg- og lændesmerter.

Desuden vil en stærk core hjælpe dig til en funktionel krop og en god kropsholdning.
Vi træner altså både forside og bagside, og vi gør det med høj intensitet i 30 min.

Alle kan være med - uanset niveau.

Medbring måtte + vandflaske

Yin Yang Yoga, som giver en beroligende og afstressende effekt på krop og sind. Den rolige og afspændende Yin med passive og dybdegående stræk, kombineret med den aktive, dynamiske og styrkende Yang i bevægelse, hvor stillingerne kædes sammen i et flow.Organer, muskler, led og væv styrkes og stimuleres, som vil give dig en følelse af velvære og vitalitet i kroppen og ro og klarhed i sindet.

Yang er den aktive udadreagerende yoga stil, hvor der er fokus på styrke, balance og energi. Yin skabes en fordybelse og meditativ tilstand igennem øvelserne som består af stående, siddende og liggende dybe stræk.

Kombineret skaber det en balance mellem den meditative hvilende yoga og den udadreagerende og styrkende yoga der skaber handlekraft, styrke og varme.

Vi afslutter hver yogasession med savasana (liggende hvilestilling).

Medbring din egen yogamåtte og evt. et tæppe til afspændingen.



Vil du forbrænde en masse kalorier i en fart, så skal du prøve HIIT!

HIIT står for Højintensitet Interval Træning - en træningsform, hvor du gi´r den fuld gas i hurtige, intensive intervaller efterfulgt af korte pauser.

Øvelserne hentes fra funktionel træning, dvs. øvelser med egen kropsvægt - især powerøvelser (eksplosive øvelser), der får pulsen op.

HIIT betegnes som én af de mest effektive former for konditionstræning - at du så både får trænet styrke og funktionalitet er ekstra gevinster.

  • Opvarmning
  • HIIT (max 30 min.) forskellige intervaltyper
  • Cool down (m. udstræk)

Medbring træningsmåtte + vandflaske og evt. håndklæde, da du med garanti får sved på panden😊

Masser af muligheder for alle

Holdtræning

Holdtyper til ethvert formål - F.eks. kondition og forbrænding, styrke og opstram­ning eller balance i krop og sind.

Kropsmåling

Hvad gemmer sig under overfladen? Få bla. indsigt i din vægt, BMI, fordeling af fedt og muskelmasse, din fedt procent, væske i kroppen, basal kalorie indtag m.m